October 24, 2014

Redeeming value in multi-lingualism/ Une valeur rédemptrice dans le multilinguisme

In this week’s parashah, Noach, we are presented with the story of Bavel.  Humanity builds a tower to reach heaven, and as a consequence for their hubris and arrogance, G-d confuses the workers with many languages so that the workers cannot understand each other. They are forced to use other means of communication, such as body language and expressions to discern meaning. The building project fails without language.  However, perhaps there is a redeeming value in multi lingualism.  Especially since we, at Talmud Torah/Herzliah, teach  and learn in three languages. 

In an interesting article Samara Frank and Stephen Smith present the benefits of multilingualism for the developing brain:
For decades, psychologists cautioned against raising children bilingual. They warned parents and teachers that learning a second language as a child was bad for brain development. But recent studies have found exactly the opposite. Researchers now believe that when people learn another language, they develop cognitive advantages that improve their attention, self-control and ability to deal with conflicting information.”

Today the benefits of multi-lingualism are being implemented at Talmud Torah | Herzliah.  Here we develop the brain so that when faced with new languages our children/students will adapt.  If placed at the tower of Bavel our students might have succeeded in the building project, but then, that really wasn’t the test –was it?

Dr. Laurence Kutler
Head of School 
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Dans la Paracha Noah de cette semaine, nous parlons de l'histoire de Babylone. L'homme a construit une tour pour atteindre le ciel par orgueil et arrogance, D-ieu a fait en sorte de semer la confusion entre les ouvriers qui parlèrent différentes langues et ne purent se comprendre les uns les autres. Ils étaient contraints d'utiliser d'autres moyens de communication, tels que le langage corporel et d'autres expressions pour se comprendre. Le projet échoue. Cependant, pourrait-il y avoir une valeur rédemptrice dans le multilinguisme. D'autant plus que nous, à Talmud Torah Herzliah, nous enseignons en trois langues. 

Dans un article intéressant Samara Frank et Stephen Smith présentent les avantages du multilinguisme pour le développement du cerveau: 
"Pendant des décennies, les psychologues nous ont mis en garde contre une éducation bilingue. Ils ont averti les parents et les enseignants qu'apprendre une deuxième langue était mauvais pour le développement du cerveau. Mais des études récentes ont démontré exactement le contraire. Les chercheurs croient maintenant que quand les gens apprennent une autre langue, ils développent des avantages cognitifs qui améliorent leur attention, la maîtrise de soi et la capacité à traiter des informations contradictoires". 

Aujourd'hui, les avantages de multilinguisme sont mises en œuvre à Talmud Torah | Herzliah. Ici, nous développons le cerveau de sorte que lorsque nos enfants sont confrontés à une nouvelle langue ils s'adaptent. Si nos élèves se trouvaient sur la Tour de Babel, ils auraient réussi le projet de construction, intéressant n'est-ce pas?
Dr. Laurence Kutler
Directeur général

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